כל אתר ובלוג צריכים 2 עיניים + עין שלישית


כיום ישנם הרבה מאוד  כלים שצריכים להתקין על האתר או בלוג. כלים חברתים, שיתופים, הרבה מאוד כלים שעוסקים בקידום אתרים (איך לבנות את האתר שלכם, מה אתם צריכים ועוד). שאלה שכיחה מאוד (מאוד, מאוד) מה הכי חשוב? מה חייב להיות באתר שלכם/ בלוג שלכם/ פורום שלכם....

מה צריך להיות באתר שלכם

באופן מעשי לכל אתר צריך להיות שתי עיניים שיספרו לכם מה קורה באתר, איך מנוע החיפוש רואה את האתר שלכם,  איך האתר שלכם נראה מי גולש באתר לכם ועוד...

ברור שיש אינספור כלים לכך, ובזכות הרבה מאוד תוכניות שותפים (או לחובתם) אנחנו מוצפים במידע שלוחץ עלינו להתקין כל מיני תוספים, כלים מיוחד, כלים שישפרו את ה...

בפוסט הזה, שפונה למשתמשים הפשוטים שיש להם אתר/ בלוג אסביר שתי עיניים עיקריות שיספרו לכם על האתר שלכם. אני מקווה שהם כבר נמצאות באתר שלכם או הבלוג שלכם, אבל לפי כמות השאלות יש כאלה שעדיין לא מכירים אותם ומתבלבלים.

תוכנת סטטיסטיקה לאתר

ראשית אתם צריכים לקבל מידע, כמה שיותר מהימן על האתר / בלוג שלכם.
חשוב שתבינו מאיפה הגולשים שלכם מגיעים לאתר, מה הם מחפשים, כמה זמן הם באתר, האם הם חוזרים לאתר.. ומידע חשוב נוסף. 

אם אין לכם עניין מיוחד להסתיר מגוגל את המידע אז תוכנת הסטטיסטיקה הפשוטה, הזמינה, והמאוד שימושית וטובה היא גוגל אנליטיקס. מדובר בתוכנה שנוחה לשימוש גם למשתמש ההדיוט (יעני הבור) וגם למשתמש המאוד מתוחכם.

סטטיסטיקה לאתר  תתן לכם בקלות גם מידע בסיסי ואם פעם תרצו להתעמק אז יש הרבה מה להתעמק. שימו לב שמאוד קל להתקין את גוגל אנליטקס

אם יש לכם מה להסתיר מגוגל אז סיכוי טוב שלא תצליחו לעשות זאת (בגלל סיבות אחרות) אבל בכל מקרה יש תוכנות סטטיסטיות נוספות .

רק להבהרה: אם אתם משתמשים בבלוגר יש לכם תוכנת סטטיסטיקה מובנת, אפשר להשתמש בה, אבל היא נותנת מידע מאוד בסיסי - היא לא גוגל אנליטיקס, תתקינו את גוגל אנליטיקס לבלוגר זה פשוט, זה קל וזה מאוד משתלם מאוד.

גוגל וובמאסטר טול

גם את העין השניה מאוד קל להתקין ולהשתמש. העין הזאת מספרת לנו איך גוגל מתייחס לאתר שלנו. מהן מילות המפתח שהוא חושב שהן חשובות לאתר שלנו, מהן שאילתות החיפוש שגוגל מציג והוא מחליט להוביל לאתר שלנו, באיזה מקום הן מופיעות במנוע החיפוש ועוד. זה גם המקום לתת לגוגל את מפת האתר (אם רוצים – מאוד חשוב).

אז גם פה, אם אין לכם עניין מיוחד נגד גוגל, ואתם לא עוסקים בקידום אתרים בכובע השחור של קידום האתרים אז פשוט תרשמו לgoogle webmaster tools.

שימו לב שכאן אתם עדיין לא מתחברים לאיך מנועי החיפוש האחרים כגון ביינג רואה אותכם ובכל זאת... קל להתקין את גוגל וובמסטר טול, והוא נותן מידע מאוד משמעותי.

שתי העיניים עד לפה

שתי העיניים הם חשובות. ומרכזיות, באמצעותם תוכלו לעשות קידום אתרים (בלוגים), וגם אם לא להגיע למקום ראשון בגוגל (ואולי כן), עדיין תוכלו לקבל מידע מאוד שימושי על האתר שלכם, הגולשים שלכם, איך לשפר את האתר שלכם ועוד.
העין השלישית היא כמובן לא חובה. אבל אם אתם יכולים תשימו אותה.

עין שלישית - גוגל אדסנס

העין השלישית  קשורה לכסף באינטרנט, תוכניות שותפים, ואולי גם הכנסה פסיבית.
בשונה משתי העיניים הראשונות, העין הזאת היא לא חובה. 

הענין הזאת קשורה למודעות של גוגל אדסנס. אינני מתכוון להסביר כרגע את רעיון גוגל אדסנס – הרעיון בקצרה אומר שיש להם מודעות שתלויות הקשר של הטקסטים שכתבתם (ולא רק) - אפשר לקרוא מדריך לגוגל אדסנס

הסיבה להתקנת גוגל אדסנס, לא קשורה רק לכסף באינטרנט. העניין הוא שתוכלו לראות ולהבחין לפי הפרסומות של גוגל אדסנס האם מדובר בכתיבת תוכן נכונה (כלומר האם מה שכתבתם באמת גוגל הבין את נושא הפוסט/ מאמר וכד')

בנוסף, לגוגל אדסנס יש תוכנת סטטיסטיקה משוכללת ופשוטה כאחד אשר יכולה להצביע לכם בקלות כמה נכנסים לאתר שלכם,  מה חיפשו בו, ועוד. (כמובן שזאת עוד נדרך נחמדה לעשיית כסף... אבל על זה זה סיפור אחר).

בכל מקרה... שתי העיניים הראשונות הן חובה והשלישית לא.

עיניים של גוגל

העיניים הן מבוססות גוגל – ואם אין לכם עניין להסתיר מגוגל משהו, ואם אתם לא עושים קידום אתרים בכובע השחור, אתם בהחלט מוזמנים להשתמש בעינים האלה של גוגל, אם תחליטו שלו, אם מקידום אתרים או מסיבות אחרות פשוט תמצאו להן תחליפים (ויש).


בהמשך, אם יהיה צורך אכתוב מדריך מפורט לשימוש בכל אחת מהעיניים (אפשר לקרוא באתר מדריכים הסברים פשוטים על גוגל אנליטיקס, גוגל וובמאסטר טול, ועל גוגל אדסנס). בנוסף, אכתוב בהמשך מהם הדברים הבסיסים שכל אתר/ בלוג.

שימו לב

לא משנה אם עסקתם בבניית אתר בחינם, בלוג בחינם, אתר בכסף, בניית אתרים מקצועית שני הכלים הללו והכלי הנוסף הם חשובים בכל מצב אתר/ בלוג. לא משנה איך הוא נבנה!



כל הזכויות שמורות לבלוג בלוגר ולאתר מדריכים

לא מצאתם?

רשומות פופולריות

תוויות

אדסנס (4) אודסק (1) אחסון (1) אחסון אתר (1) איבוק (2) איביי (1) איחסון אתר (4) אימייל (14) אמאזון (2) אנליטיקס (9) אנשי קשר (2) אקספלורר (2) אקספלורר 9 (1) אתר (19) אתר חינם (2) אתר מדריכים (12) אתרים (1) ביטלי (1) ביטקוין (1) בלוג (48) בלוג של גוגל (8) בלוגים (4) בלוגר (109) בניית אתר (33) בניית אתר חינם (8) בניית אתרים (25) בניית אתרים חינם (3) בנייתם אתרים חינם (1) בנית אתר (1) ג'ימייל (12) ג'ימיל (3) ג'מייל (5) גאדג'ט (7) גאדג'טים (7) גוגל (37) גוגל אדווארד (3) גוגל אדוורדס (3) גוגל אדסנס (34) גוגל אנליטיקס (13) גוגל דוק (4) גוגל דוקס (2) גוגל וובממאסטר טול (3) גוגל חיפוש (1) גוגל כרום (12) גוגל סיטס (1) גוגל סייט (16) גוגל סייט בעברית (2) גוגל סייטס (18) גוגל סייטס בעברית (2) גוגל סייסט (1) גוגל פלוס (1) גוגל קלנדר (1) גיבוי (3) גיבויים (5) גימייל (19) גימיל (2) גמייל (8) דומיין (13) דפדפנים (1) הוטמייל (2) הכנסה פסבית (1) הכנסה פסיבית (3) הקמת אתר (7) הרחבות כרום (2) הרחבות לכרום (1) הרחבות פיירפוקס (3) הרצאות (1) וורד (1) וורדפרס (3) וידאו (1) חדשות (2) חינם (2) חיפוש גוגל (3) חשבון גוגל (4) חשבונות גוגל (1) חשובות גוגל (1) טוויטר (1) טפסים (1) יוטיוב (1) יומן אישי (1) יומן גוגל (2) כלי מילות המפתח (1) כלי מילות מפתח (1) כלים (2) כסף (7) כסף באינטרנט (21) כרום (8) כתיבת תוכן (1) לפתוח בלוג (5) מדיה (3) מדריך (12) מדריכי מדיה (2) מדריכים (7) מובי מייקר (1) מייקרוסופט (1) מילות מפתח (4) מיקור חוץ (3) מנוע חיפוש תמונות (1) נישה (1) סטטיסטיקה (11) ססמאות (1) ספרים (2) סרט (2) סרטים (3) עדכוני רסס (7) עדכונים (2) ענן (1) עריכת סרטים (1) פוסט (24) פידברנר (4) פייסבוק (4) פיירפוקס (4) פיירפוקס 4 (1) פרטיות (6) קורס אינטרנטי (1) קורסים (1) קידום אתר (17) קידום אתר חינם (6) קידום אתרים (29) קידום אתרים בגוגל (2) קידום אתרים חינם (15) קיצור כתובות (1) קישורים (7) קניית אתר (1) רשומה (4) רשתות חברתיות (2) שיווק (5) שיווק אתר (6) שיווק אתרים (2) תבניות (3) תגית (9) תוויות (3) תוכן (1) תוכניות שותפים (8) תוכנית שותפים (4) תוסף כרום (1) תוספות כרום (2) תוספות לפיירפוקס (1) תוספות פיירפוקס (2) תוספים לגוגל כרום (2) תוספים לכרום (4) תוספים לפיירפוקס (1) תמונה (4) תמונות (3) תמונות חינם (3) תרגום (3) תשלומים (6) Bitcoin (1) blog (15) blogger (41) css (14) Domain (6) domian (3) e books (2) Elance (1) feedburner (11) Flicker (1) gmail (16) godaddy (6) google + (2) google adsense (15) Google Analytics (7) google calender (3) google chat (1) google docs (1) google site (15) google sites (8) google webmaster tools (3) html (26) ICQ (1) j (1) nofollow (1) oDesk (1) RSS (12) seo (10) seo קידום אתרים חינם; קידום אתרים (2) SMS (1) Windows Movie Maker (1) wix (1) youtube (1)

ארכיון הבלוג